вівторок, 24 лютого 2015 р.

Удосконалення техніки читання


1.Читання  тексту  ,,Бджілка.
Вчитель  говорить: ,,Бджілки у вулику.Діти читають  тихенько. Коли  кажу:,,Бджілки  вилетіли!” - читають  голосно.
2.,, Дощик
Дощик  накрапає. ( Читають  тихенько).
Дощик  сильнішає. ( Голосніше).
Злива. ( Голосно).
Дощ  затих. ( Замовкають).
3. Гра ,, Ану,  наздожени або  ,,Вовк  і  заєць
Беруть  участь  двоє учнів. Перший  починає  читати,  а  другий  продовжує  після  того,  як  перший  прочитає  перше  речення  і  намагається  його  наздогнати.
4.,,Хвиля
Діти читають  текст  і за  сигналом  вчителя  змінюють  швидкість.( ,,Повільно  ,  ,,Швидше,   ,,Блискавка).
5.Гра ,,Незнайко’’
Один учень (або вчитель) читає текст, а інший плескає в долоні на помилку.
6.Гра ,, Сніжинка
Читає  той учень, на парту якого впала сніжинка.
7.Гра  ,,Хвостик
Вчитель  читає  речення,  а  учні  відшукують і вставляють  слово,  якого  не  вистачає.
8. Гра  ,,Плутанка
9.,,Розвідники”.
Після того, як діти прочитали текст, учитель дає завдання скільки разів у тексті зустрічається якесь слово. Учні читають текст мовчки і дають відповідь.
10.,,Засічка – кидок
При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка – школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд. Відпочинок 10 – 20 сек.
11.,,Буксир”.
Спочатку веде учитель, беручи на буксир весь клас. Потім сильніший учень – слабших товаришів. Тривалість 2 – 3 хв. – повторювати 3 – 4 рази за урок.
12. ,,Блискавка”.
Вправи спрямовані на прискорення сприйняття тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові блискавка вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. після вимикання метронома переказують опановане.
13. “Віконце”.
Класовод використовує прямокутник 10Х20 см. з прорізом на рядок чи абзац. Діти читають однакові тексти на час. Далі переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.
14. ,,Розсипані склади”.
З поданих складів утворюються слова.
15. ,,Луна”.
Один школяр сильніший веде, а другий, як луна, повторює читання першого.
16. ,,Диктор телебачення’’.
Дитина читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
17. Гра ,,Друкарі’’.
Друкують слово за таблицею.
18. Гра ,,Актори’’.
Учитель дає завдання  прочитати: здивовано, докірливо, з гнівом, з жалем, з радістю…
Використання педагогічних технологій, інноваційні форми, методи, прийоми

№ п/пр
Етапи уроку
Види робіт
I.
Організаційний момент.
Повідомлення цілей, задач.
Створення проблемної ситуації. Вправи ,,Мікрофон’’, ,,Мозковий штурм’’, ,,Асоціативний кущ’’.
II.
Актуалізація опорних знань, умінь.
Робота в парі, бліц – опитування, гра, діалог, метод дискусії.
III.
Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації, дискусія.
IY.
Засвоєння нових знань.
Дослідницька робота, пошук розв’язання проблеми, робота в парах, групах, інсценізація.
Y.
Закріплення, повторення, узагальнення.
Творчі завдання, змагання, робота в парах, групах, індивідуальна робота, ігрові методи, тестування.
YI.
Контроль знань, умінь, навичок.
Робота в парах, ,,Аукціон знань ’’, самоконтроль, взаємоперевірка.
YII.
Підсумок уроку.
Рефлексія,  ,,Асоціативний кущ’’,  ,,Мікрофон’’, тест – опитування, самооцінка, рольова гра, диференціація  домашнього завдання
   Мозковий штурм.
Спонукає учнів проявляти творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки.
Мікрофон.
На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в памяті стосовно цього слова.
n  Використовую  таку  інтерактивну  вправу  під  час  актуалізації  опорних  знань. Діти  чітко  висловлюють  свою  думку  за  1 – 2  хвилини,   передаючи  ,,уявний  мікрофон  ланцюжком   по  рядах. Кращі  думки  записую  на  дошці.
n  Наприклад.  Справжній  друг 
     Уміти  дружити  -  це  означає    .
n  Можна  також  цю  роботу  провести  в  групах. Представник   іншої  групи,  взявши  «мікрофон»,  має  сказати  чи  погоджується  з  відповіддю  свого  попередника,  якщо ні,  то  обґрунтовує  чому  і  пропонує  інший  шлях  розв’язання.
Дає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання.
,,Асоціативний кущ’’
На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в памяті стосовно цього слова.
,,Коло знань”. Незакінчені речення.
Дає можливість вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем.
  Рефлексія (підсумок).
- Що стимулювало вас виявити творчість? Що заважало? Я знаю …  . Я вмію…
Очікування.
Що   кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? …



Немає коментарів:

Дописати коментар