1.Читання тексту
,,Бджілка”.
Вчитель говорить: ,,Бджілки у вулику”.Діти читають
тихенько. Коли
кажу:,,Бджілки вилетіли!” - читають
голосно.
2.,, Дощик”
Дощик накрапає. ( Читають тихенько).
Дощик сильнішає. ( Голосніше).
Злива. ( Голосно).
Дощ затих. ( Замовкають).
3. Гра ,, Ану, наздожени” або ,,Вовк і
заєць”
Беруть участь
двоє учнів. Перший починає читати,
а другий продовжує
після того, як
перший прочитає перше
речення і намагається
його наздогнати.
4.,,Хвиля”
Діти читають текст
і за сигналом вчителя
змінюють швидкість.(
,,Повільно” ,
,,Швидше”, ,,Блискавка”).
5.Гра ,,Незнайко’’
Один учень (або вчитель) читає текст, а інший плескає в
долоні на помилку.
6.Гра ,, Сніжинка”
Читає той учень,
на парту якого впала сніжинка.
7.Гра ,,Хвостик”
Вчитель читає речення,
а учні відшукують і вставляють слово,
якого не вистачає.
8. Гра ,,Плутанка”
9.,,Розвідники”.
Після того, як діти прочитали текст,
учитель дає завдання скільки разів у тексті зустрічається якесь слово. Учні
читають текст мовчки і дають відповідь.
10.,,Засічка – кидок”
При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка
– школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд.
Відпочинок 10 – 20 сек.
11.,,Буксир”.
Спочатку веде учитель, беручи на буксир весь
клас. Потім сильніший учень – слабших товаришів. Тривалість 2 – 3 хв. – повторювати
3 – 4 рази за урок.
12. ,,Блискавка”.
Вправи спрямовані на прискорення сприйняття
тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові
блискавка вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати.
після вимикання метронома переказують опановане.
13. “Віконце”.
Класовод використовує прямокутник 10Х20 см.
з прорізом на рядок чи абзац. Діти читають однакові тексти на час. Далі
переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.
14. ,,Розсипані склади”.
З поданих складів утворюються
слова.
15. ,,Луна”.
Один школяр сильніший веде, а другий, як луна, повторює читання першого.
16. ,,Диктор телебачення’’.
Дитина читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися
на глядачів.
17. Гра ,,Друкарі’’.
Друкують слово за таблицею.
18. Гра ,,Актори’’.
Учитель дає завдання прочитати:
здивовано, докірливо, з гнівом, з жалем, з радістю…
Використання педагогічних
технологій, інноваційні форми, методи, прийоми
№ п/пр
|
Етапи уроку
|
Види робіт
|
I.
|
Організаційний
момент.
Повідомлення
цілей, задач.
|
Створення проблемної ситуації. Вправи ,,Мікрофон’’, ,,Мозковий штурм’’, ,,Асоціативний
кущ’’.
|
II.
|
Актуалізація
опорних знань, умінь.
|
Робота в парі, бліц – опитування, гра, діалог, метод дискусії.
|
III.
|
Мотивація
навчальної діяльності.
|
Створення проблемної ситуації, дискусія.
|
IY.
|
Засвоєння
нових знань.
|
Дослідницька робота, пошук розв’язання проблеми,
робота в парах, групах, інсценізація.
|
Y.
|
Закріплення,
повторення, узагальнення.
|
Творчі завдання, змагання, робота в парах, групах, індивідуальна робота,
ігрові методи, тестування.
|
YI.
|
Контроль
знань, умінь, навичок.
|
Робота в парах, ,,Аукціон знань ’’, самоконтроль, взаємоперевірка.
|
YII.
|
Підсумок
уроку.
|
Рефлексія, ,,Асоціативний кущ’’, ,,Мікрофон’’, тест – опитування,
самооцінка, рольова гра, диференціація
домашнього завдання
|
Мозковий штурм.
Спонукає учнів проявляти
творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки.
Мікрофон.
На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова.
На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова.
n Використовую таку інтерактивну вправу
під час актуалізації
опорних знань. Діти чітко
висловлюють свою думку
за 1 – 2 хвилини,
передаючи ,,уявний мікрофон” ланцюжком по
рядах. Кращі думки записую
на дошці.
n Наприклад.
Справжній друг …
Уміти
дружити - це
означає … .
n Можна
також цю роботу
провести в групах. Представник іншої
групи, взявши «мікрофон»,
має сказати чи
погоджується з відповіддю
свого попередника, якщо ні,
то обґрунтовує чому
і пропонує інший
шлях розв’язання.
Дає можливість кожному сказати
щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання.
,,Асоціативний кущ’’
На початку роботи вчитель
визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують
все, що виникає в пам’яті
стосовно цього слова.
,,Коло знань”. Незакінчені речення.
Дає можливість вільніше
висловлюватися щодо запропонованих тем.
Рефлексія
(підсумок).
- Що стимулювало вас виявити
творчість? Що заважало? Я знаю … . Я
вмію…
Очікування.
Очікування.
Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?
…
Немає коментарів:
Дописати коментар